ŠIAULIAI REIKŠMINGAI PRISIDĖS PRIE KLIMATO KAITOS MAŽINIMO – IŠKASTINES GAMTINES DUJAS MIESTO AUTOBUSUOSE PAKEITĖ BIOMETANU
Šiauliečius miesto maršrutais kasdien vežantys „Busturo“ dujomis varomi autobusai nuo šiol naudos nebe iškastines gamtines dujas (metaną) – visi miesto autobusų parko turimi dujiniai autobusai pildomi aplinkai draugiškais degalais – biometanu.
Nulinės CO2 emisijos rodiklio autobusų parkui pavyko pasiekti be jokių naujų technologijų diegimo ir papildomų investicijų. Iš žemės gelmių išgaunamos gamtinės dujos ir biometanas savo chemine formule visiškai nesiskiria, todėl biometanas gali būti naudojamas visuose gamtinėmis dujomis varomuose autobusuose iš karto.
Pagrindinis skirtumas yra tas, kad biometanas išgaunamas iš pūvančių natūralių medžiagų, organinių atliekų, kurioms irstant išsiskiria biodujos. Jos surenkamos, tinkamai išvalomos ir dujotiekiais perduodamos naudoti kaip degalai dujiniam transportui, todėl naudojant biometaną reikšmingai mažėja poveikis klimato kaitai. Biometanas visoje Europos Sąjungoje yra pripažįstamas kaip nulinės CO2 emisijos degalai, kuriuos galima naudoti tiek transporto, tiek pramonės veikloje.
„Miesto autobusams nereikėjo jokių papildomų investicijų pritaikant juos šių ekologiškų degalų naudojimui, dėl įvykusio pokyčio nepasikeitė ir degalų kaina – biometaną įsigyjame tokiomis pačiomis sąlygomis kaip ir gamtines dujas. Džiaugiamės, kad savalaikiai miesto savivaldybės sprendimai dėl degalų rūšies autobusams pasirinkimo ir jų tiekimo suteikė mums galimybę be jokių papildomų išlaidų pilnai atitikti Lietuvoje smarkiai sugriežtintus poveikio klimato kaitai reikalavimus. Tuo pačiu mes reikšmingai prisidedame prie Europos Sąjungos „Žaliojo kurso“ iniciatyvos užtikrinti poveikio klimatui neutralumą“, – sako „Busturo“ vadovas Vaidas Seirackas.
Mieste įvairiais maršrutais kasdien važiuoja 62 dujiniai autobusai, kurie per mėnesį sunaudoja apie 200 tūkst. kubinių metrų dujų.
Pasak V. Seiracko, naudodamas biometaną, „Busturas“ gali lengviau projektuoti ir naujų autobusų įsigijimą. „Kai įsigyjame autobusus panaudodami ES struktūrinių fondų paramą, jau nuo pirmojo kilometro privalome naudoti 10 proc. degalų, atitinkančių nulinės CO2 emisijos kriterijų, o nuo 2025 m. šis reikalavimas taps privalomas visam mūsų eksploatuojamam transportui“, – sako V. Seirackas.
Pasak biometano tiekimą miesto autobusams užtikrinančios įmonės „SG dujos“ strateginės plėtros vadovo Sauliaus Bilio, biometanas pradėtas importuoti iš Nyderlandų, o jau kitąmet dujotiekiais turėtų atkeliauti ir pirmasis lietuviškas biometanas.
„Atsiradus galimybei importuoti biometaną, iškastines gamines dujas naudojantys transporto parkai jau dabar gali jas pilnai pakeisti nulinės CO2 emisijos degalais. „Siekiame padėti mūsų aptarnaujamiems transporto parkams kuo greičiau prisitaikyti prie ES nustatyto Žaliojo kurso ir pradėti naudoti tik aplinkai neutralius degalus. Šiandien turime istorinį įvykį, nes nuo šio mėnesio mūsų klientai, kurių didžioji dalis yra miestų viešojo transporto parkai, naudoja tik biometaną. Tikimės, kad jau artimiausioje ateityje biometaną ne tik importuosime, bet turėsime ir jį gaminančių jėgainių Lietuvoje“, – sako S. Bilys.
Biometaną vietoje gamtinių dujų nuo lapkričio mėn. taip pat pradėjo naudoti ir Kauno bei Klaipėdos autobusų parkai.
Valstybės valdomos energetikos grupės „Ignitis grupė“ elektros ir dujų tiekėja „Ignitis“ lapkritį pradėjo importuoti aplinkai neutralius degalus – biometaną, skirtą verslo klientams, pirmoji biometaną Šiaulių, Kauno ir Klaipėdos autobusų parkų poreikiams įsigijo bendrovė „SG dujos“. Biometanas į Lietuvą bus importuojamas iš Nyderlandų dujotiekiais per Vokietiją ir Lenkiją.